Amennyiben egy új weboldal készítésén gondolkozol, vagy meglévő honlapodat szeretnéd újratervezni, akkor jó helyen jársz! Ebből a cikkből megtudhatod, mit érdemes átgondolnod egy ajánlatkérés előtt, illetve abban is segítünk, hogy miket kell figyelembe venned, amikor konkrét árajánlatokat kapsz.
Ahhoz, hogy a lehető legjobb ajánlatokat megszerezd, először is egy kellően átgondolt briefet kell írnod.
A weboldal brief vagy honlap brief nem más, mint egyfajta rövid összefoglaló, ami tartalmaz minden olyan információt, amivel elindulhat a tervezési folyamat. Nem kell, hogy hosszú legyen, az a lényeg, hogy tartalmazza a fő igényeidet és az elvárásaidat a webfejlesztő számára.
Hogyan írjuk meg a briefet a weboldalkészítéshez?
Összegyűjtöttünk néhány segítő kérdést és példát, melyeknek átgondolásával lépésről lépésre elkészítheted saját tervezeted a weboldaladhoz.
1. Mi a fő célja az új weboldalnak?
Mindenekelőtt világosan vázolnod kell, hogy mit szeretnél elérni az új weboldallal:
- Szeretnél több terméket eladni?
- Szeretnéd, ha több ember megismerné a cégedet, márkádat?
2. Kik lesznek a weboldal látogatói?
Gondold át, hogy kik az ügyfeleid, és mi miatt látogatják a honlapod. Ha nagyobb vásárlói kört célzol meg, akkor szegmentáld őket érdeklődés, kor, nem, vagy lakhelyük szerint:
- Kik a fő ügyfeleid?
- Mi miatt látogatják az ügyfelek a weboldalad?
3. Milyen funkciókkal kell rendelkeznie a weboldalnak?
Gondold át, hogy milyen megjelenés és arculat illik célkitűzéseidhez, illetve, hogy milyen funkciókat kell tartalmaznia weboldaladnak:
- Felhasználói regisztráció és bejelentkezés
- Blog vagy hírplatform
- Fotógaléria
- Online fizetés
- Készletkezelés
- Kapcsolatfelvételi űrlap
- Keresési funkció
- Közösségi médiák
Ha van valamilyen különleges technikai igényed, például egy konkrét rendszer használata, akkor azt mindenképpen előre jelezd.
4. Milyen határidő és költségvetés áll rendelkezésre a weboldal elkészítésére?
Egyértelműen fogalmazd meg, hogy körülbelül mennyi pénzt tudsz befektetni a projektbe, valamint azt is, hogy nagyjából mikorra szeretnéd, ha elkészülne a weboldal.
- Mikor tervezed a weboldal indítását?
- Milyen összeget szeretnél a projektre fordítani?
Most már készen állsz rá, hogy árajánlatokat kérj! Küldd el nekünk az elkészült tervezetet és kapj akár 6 árajánlatot megbízható cégektől!
Mit kell tartalmaznia egy weboldalkészítési ajánlatnak?
Egy jó ajánlatnak átláthatónak kell lennie és tartalmaznia kell az összes elemet, amit a briefben megfogalmaztunk. Vegyük sorba, hogy pontosan milyen részleteket kell tartalmaznia:
- A weboldal típusa (pl. bemutatkozó oldal, webáruház, blog, portfólió stb.)
- Specifikus funkciók (pl. kapcsolatfelvételi űrlap, fotógaléria, foglalási rendszer stb.)
- Oldalak száma
- Egyedi dizájn vagy sablon használata
- Szoftverek és szabványok: A használandó szoftverek konkrét megnevezése (pl. WordPress, Joomla, HTML/CSS, React stb.)
- Mobiloptimalizálás: A weboldal minden eszközön megfelelően működik.
- SEO optimalizálás: Részletek a keresőmotor-optimalizálásról, beleértve az URL felépítését, meta címkéket, képoptimalizálást stb.
- Hosting és domain: Amennyiben ezek a szolgáltatások is az ajánlat részét képezik, legyenek részletezve az ezekről szóló költségek is.
- Karbantartás és javítás: Különböző karbantartási csomagok, frissítések, és ezek érvényességi ideje.
- Határidő: Legyen megszabva a projekt befejezésének hozzávetőleges dátuma.
- Költségvetés és fizetés: A projekt teljes költsége, a fizetési mód részletei (előre, részletekben, a projekt befejezésekor stb.), illetve más felmerülendő költségek további kérések és módosítások esetén.
- Egyéb feltételek: Specifikus feltételek vagy követelmények, mint például szerzői jogok, a tartalmak bizalmas kezelése, késedelmi büntetések stb.
Szerezz díjmentesen árajánlatot weboldalkészítésre
Mire figyeljünk oda a weboldalkészítő kiválasztásakor?
Íme néhány tényező, amelyeket érdemes figyelembe venni, amikor weboldalkészítő céget választunk:
- Portfólió: A portfólió betekintést nyújthat a kivitelező munkáiba, ami alapján felmérhetjük képességüket és tapasztalatukat.
- Szakértelem: A megbízottnak tisztában kell lennie az aktuális trendekkel és alaposan ismernie kell olyan kulcsfontosságú eszközöket, mint például az Adobe Suite, Sketch és Figma.
- Kommunikáció: A weboldal tervezőjének képesnek kell lennie megérteni elképzeléseinket és igényeinket, és nyitottnak kell lennie a visszajelzésekre. Ebben segítségükre lehet a brief, amit előzetesen el tudunk nekik készíteni.
- Értékelések és vélemények: Az értékelések alapján felmérhetjük a kivitelező munkájának minőségét. A Tudjukkin számos olyan cég értékelését találhatod meg, amik weboldalak készítésével foglalkoznak.
- Árak: Fontos megtalálni a jó ár-érték arányt, ami könnyebben megy, ha több árajánlatot is kérünk.
Mi a következő lépés, ha elkészült a weboldal?
- A tartalom önálló szerkesztése – a kivitelező megtanítja, hogyan szerkeszted saját magad a weboldalon szereplő tartalmakat, például hogyan tudsz képeket feltölteni, blogbejegyzéseket írni, szolgáltatások leírásait megadni, linkeket szerkeszteni, stb. Ez a CMS rendszernek, vagyis tartalomkezelő rendszernek köszönhetően lehetséges.
- Online marketing – a weboldal elkészülése nem jelenti azt, hogy automatikusan jól látható lesz a keresési találatok között és sok embert fog elérni. Vannak azonban olyan weboldalkészítő cégek, amik online marketing szolgáltatásokat is kínálnak. Ezek nem szerepelnek a weboldal elkészítésének költségei között, hanem további szolgáltatásként kínálják. Ide tartozik például a SEO optimalizálás, a Google hirdetések és a közösségi média marketing.