Tippek
Weboldalkészítés
Hogyan kérjek ajánlatot weboldalkészítésre?

Hogyan kérjek ajánlatot weboldalkészítésre?

Amennyiben egy új weboldal készítésén gondolkozol, vagy meglévő honlapodat szeretnéd újratervezni, akkor jó helyen jársz! Ebből a cikkből megtudhatod, mit érdemes átgondolnod egy ajánlatkérés előtt, illetve abban is segítünk, hogy miket kell figyelembe venned, amikor konkrét árajánlatokat kapsz.

Ahhoz, hogy a lehető legjobb ajánlatokat megszerezd, először is egy kellően átgondolt briefet kell írnod.

A weboldal brief vagy honlap brief nem más, mint egyfajta rövid összefoglaló, ami tartalmaz minden olyan információt, amivel elindulhat a tervezési folyamat. Nem kell, hogy hosszú legyen, az a lényeg, hogy tartalmazza a fő igényeidet és az elvárásaidat a webfejlesztő számára.

Hogyan írjuk meg a briefet a weboldalkészítéshez?

Összegyűjtöttünk néhány segítő kérdést és példát, melyeknek átgondolásával lépésről lépésre elkészítheted saját tervezeted a weboldaladhoz.

Sárga háttér előtt egy kereső és egy villanykörte.

1. Mi a fő célja az új weboldalnak?

Mindenekelőtt világosan vázolnod kell, hogy mit szeretnél elérni az új weboldallal:

  • Szeretnél több terméket eladni?
  • Szeretnéd, ha több ember megismerné a cégedet, márkádat?

2. Kik lesznek a weboldal látogatói?

Gondold át, hogy kik az ügyfeleid, és mi miatt látogatják a honlapod. Ha nagyobb vásárlói kört célzol meg, akkor szegmentáld őket érdeklődés, kor, nem, vagy lakhelyük szerint:

  • Kik a fő ügyfeleid?
  • Mi miatt látogatják az ügyfelek a weboldalad?
Egy laptopon egy apró bevásárlókocsi látható, amiben csomagok vannak.

3. Milyen funkciókkal kell rendelkeznie a weboldalnak?

Gondold át, hogy milyen megjelenés és arculat illik célkitűzéseidhez, illetve, hogy milyen funkciókat kell tartalmaznia weboldaladnak:

  • Felhasználói regisztráció és bejelentkezés
  • Blog vagy hírplatform
  • Fotógaléria
  • Online fizetés
  • Készletkezelés
  • Kapcsolatfelvételi űrlap
  • Keresési funkció
  • Közösségi médiák

Ha van valamilyen különleges technikai igényed, például egy konkrét rendszer használata, akkor azt mindenképpen előre jelezd.

4. Milyen határidő és költségvetés áll rendelkezésre a weboldal elkészítésére?

Egyértelműen fogalmazd meg, hogy körülbelül mennyi pénzt tudsz befektetni a projektbe, valamint azt is, hogy nagyjából mikorra szeretnéd, ha elkészülne a weboldal.

  • Mikor tervezed a weboldal indítását?
  • Milyen összeget szeretnél a projektre fordítani?

Most már készen állsz rá, hogy árajánlatokat kérj! Küldd el nekünk az elkészült tervezetet és kapj akár 6 árajánlatot megbízható cégektől!

Laptop fekete háttérrel és kódozással, egy kéz látható, ahogyan gépel.

Mit kell tartalmaznia egy weboldalkészítési ajánlatnak?

Egy jó ajánlatnak átláthatónak kell lennie és tartalmaznia kell az összes elemet, amit a briefben megfogalmaztunk. Vegyük sorba, hogy pontosan milyen részleteket kell tartalmaznia:

  • A weboldal típusa (pl. bemutatkozó oldal, webáruház, blog, portfólió stb.)
  • Specifikus funkciók (pl. kapcsolatfelvételi űrlap, fotógaléria, foglalási rendszer stb.)
  • Oldalak száma
  • Egyedi dizájn vagy sablon használata
  • Szoftverek és szabványok: A használandó szoftverek konkrét megnevezése (pl. WordPress, Joomla, HTML/CSS, React stb.)
  • Mobiloptimalizálás: A weboldal minden eszközön megfelelően működik.
  • SEO optimalizálás: Részletek a keresőmotor-optimalizálásról, beleértve az URL felépítését, meta címkéket, képoptimalizálást stb.
  • Hosting és domain: Amennyiben ezek a szolgáltatások is az ajánlat részét képezik, legyenek részletezve az ezekről szóló költségek is.
  • Karbantartás és javítás: Különböző karbantartási csomagok, frissítések, és ezek érvényességi ideje.
  • Határidő: Legyen megszabva a projekt befejezésének hozzávetőleges dátuma.
  • Költségvetés és fizetés: A projekt teljes költsége, a fizetési mód részletei (előre, részletekben, a projekt befejezésekor stb.), illetve más felmerülendő költségek további kérések és módosítások esetén.
  • Egyéb feltételek: Specifikus feltételek vagy követelmények, mint például szerzői jogok, a tartalmak bizalmas kezelése, késedelmi büntetések stb.

Szerezz díjmentesen árajánlatot weboldalkészítésre

Mire figyeljünk oda a weboldalkészítő kiválasztásakor?

Íme néhány tényező, amelyeket érdemes figyelembe venni, amikor weboldalkészítő céget választunk:

  • Portfólió: A portfólió betekintést nyújthat a kivitelező munkáiba, ami alapján felmérhetjük képességüket és tapasztalatukat.
  • Szakértelem: A megbízottnak tisztában kell lennie az aktuális trendekkel és alaposan ismernie kell olyan kulcsfontosságú eszközöket, mint például az Adobe Suite, Sketch és Figma.
  • Kommunikáció: A weboldal tervezőjének képesnek kell lennie megérteni elképzeléseinket és igényeinket, és nyitottnak kell lennie a visszajelzésekre. Ebben segítségükre lehet a brief, amit előzetesen el tudunk nekik készíteni.
  • Értékelések és vélemények: Az értékelések alapján felmérhetjük a kivitelező munkájának minőségét. A Tudjukkin számos olyan cég értékelését találhatod meg, amik weboldalak készítésével foglalkoznak.
  • Árak: Fontos megtalálni a jó ár-érték arányt, ami könnyebben megy, ha több árajánlatot is kérünk.
Két ember keez látszik, ahogyan papírok és laptop felet terveznek. Egyikük egy tollal a kijelzőre mutat. A másik kezében egy tablet van. Több színes jegyzetpapír látszik az asztalon.
Kérem az ingyenes árajánlatokat weboldalkészítésre

Mi a következő lépés, ha elkészült a weboldal?

  1. A tartalom önálló szerkesztése – a kivitelező megtanítja, hogyan szerkeszted saját magad a weboldalon szereplő tartalmakat, például hogyan tudsz képeket feltölteni, blogbejegyzéseket írni, szolgáltatások leírásait megadni, linkeket szerkeszteni, stb. Ez a CMS rendszernek, vagyis tartalomkezelő rendszernek köszönhetően lehetséges.
  2. Online marketing – a weboldal elkészülése nem jelenti azt, hogy automatikusan jól látható lesz a keresési találatok között és sok embert fog elérni. Vannak azonban olyan weboldalkészítő cégek, amik online marketing szolgáltatásokat is kínálnak. Ezek nem szerepelnek a weboldal elkészítésének költségei között, hanem további szolgáltatásként kínálják. Ide tartozik például a SEO optimalizálás, a Google hirdetések és a közösségi média marketing.