
Korrekt csapat, pontos határidő, szép munka – így kellene mindenkinek dolgoznia.
Nem csak mutatós, de stabil és strapabíró is. Jó döntés volt!
Korrekt árajánlat, pontos kivitelezés, és az egész folyamat gördülékeny volt. Nem volt semmi kellemetlen meglepetés, az eredmény pont olyan lett, amilyet vártunk.
A térkövezés előtt a talajt ki kell ásni, majd egy tömörített kavicságy vagy zúzottkő réteg kerül kialakításra a stabilitás és a megfelelő vízelvezetés érdekében. Rossz alapozás esetén a térkő idővel megsüllyedhet vagy egyenetlenné válhat. Autóbejárókhoz és nagyobb igénybevételű területekre erősebb alapozás, akár betonréteg is szükséges lehet.
A térkövezés időtartama a terület méretétől és az előkészítési munkáktól függ. Egy kisebb járda vagy terasz 2-3 nap alatt elkészülhet, míg egy nagyobb autóbejáró akár egy hétig is tarthat. A burkolat gyalogosan azonnal használható, járműforgalom esetén pedig legalább 48-72 órás várakozás ajánlott a teljes stabilitás érdekében. Beton alap esetén a végleges terhelhetőség eléréséhez akár 7-10 nap is szükséges lehet.
Gyalogos forgalomhoz 4-6 cm vastag térkövek is elegendőek, míg autóbejárókhoz legalább 6-8 cm-es változat ajánlott. Nagyobb terhelésű felületeknél, például ipari vagy tehergépjárművek által használt területeken, 8-10 cm vastagság szükséges a megfelelő stabilitás érdekében.
A megfelelően telepített térkő fagyálló, jól bírja az időjárási ingadozásokat, és hosszú élettartamú. A tartósságot a megfelelő alapozás, vízelvezetés és a térkő minősége határozza meg. Nagyobb terhelés esetén érdemes vastagabb, nagy szilárdságú térkövet választani, hogy elkerüljük a repedéseket és a süllyedést.
A térkő hosszú távon is esztétikus és stabil marad, ha rendszeresen tisztítjuk és megfelelően karbantartjuk. A lerakódott szennyeződések, moha és gyomok eltávolításához érdemes időnként magasnyomású mosót vagy seprőgépet használni. A fugázóanyag idővel kikophat, ami elősegítheti a gyomosodást, ezért szükség szerint pótolni kell. Télen a sózás kerülendő, mert károsíthatja a felületet – helyette homok vagy speciális jégmentesítő anyag ajánlott.
Ajánlatot szeretnék kérni a csatolt terv és fotók alapján 9,20 m2 kocsibeálló és 6,30 m2 kocsibeálló rámpa térkövezésére. A térkövet, a meglévő, porózus, alacsony szilárdságú mischung feltörését követően, 15 cm vastagságban elkészítendő Ckt alaprétegre, ágyazóréteggel kérem kivitelezni. Az ajánlatkérés tartalma: meglévő alacsony szilárdságú beton feltörése (13,5 m2), sitt elszállítása, Ckt alapréteg készítése 15 cm vastagságban (15,5 m2), Semmelrock Citytop Smart térkő beszerzése, szürke színben (13,5 m2, ezen felül 2 m2 rendelkezésre áll) és beépítése ágyazóréteggel (15,5 m2).
Üdvözlöm! 10m2 melévő térkő helyére új burkolatot szeretnék rakatni. Négyzetes formájú, 3 méretből összerakható beton térbukolatot tervezünk. A meglévő 10 cm vtg. Beton alap, 3-5cm vtg kétszer rostált sóder ágyazat és beton szegélyek maradnak. Az egyik oldalon 5m hosszon 20cm széles GV 4-es szigetelő csíkot, vagy kenhető szigetelést, hajlaterősítővel kell felrakni.
Az alabbi munkak elvegzesere kerek arajanlatot: 8m², 20 cm-es terasz aljzatbeton feltorese, 22m² kerti fold 20 cm mely kiszedese (nem kavicsos, csakanyozas vagy asas nelkul lapatolhato), 4 db 35x35x50 godor kiasasa, kibetonozasa a kesobb telepitendo pergola rogzitesehez, kb 30 m²-nyi kialakitott tukor, geotextillel torteno leteritese, 15 cm (tomorodessel egyutt kb 5,5-6 m³) zuzalekkal torteno feltoltese, tomoritese, kb 1,5-2 m² 2-4 mm-es "zizi" behordasa-elteritese, 30 m², 2 cm-es 45×90-es koporcelan burkolat lerakasa. A 30m²-nyi felulet ket nagyobb es egy kisebb flekkbol allna, viszonylag keves vagas szukseges. Az anygokat es a sittes kontenert a munkavegzes helyetol kb 10 -15 meterre lehet letenni, a ki es betermelest errol a tavolsagbol lehet megoldani. Csak munkadijat szeretnek kerni, az anyagokat biztositom. A munka Dunakeszin van ezzel kellene kalkulalni. Amennyiben kapok nagysagrendben megfelelo ajanlatot, akkor belevagunk a fentiekbe es termeszetesen szemelyes felmeres utan kalkulacio veglegesites lehetseges lesz. Koszonom!