Bejövő számlák: Kimenőszámlák: Bevétel : 4.. ezer forint. Cégünk vegyipari termeléssel – elsősorban szilikon termékek és építőipari adalékszerek gyártásával foglalkozik. A gyártás Szolnokon folyik, a Panel út 19 szám alatti mintegy 6 hektáros területen, ahol az üzem mellett az irodaépület és a raktárcsarnok is helyet kapott. Termékeink között megtalálhatóak a hidrofobizáló, anti-adhéziós folyadékok, emulziók, műgyanta padlók alapanyagai, hőálló és elektromos szigetelő lakkok.
Első körben eseti tanácsadásra lenne szükségünk, később esetleg könyvelés is, ez több mindentől is függ amire nincs még rálátásom. Megállapítandó EV hoz keresem a lehetőségeket. Teljes állás melletti, EV/ált.adózásról lenne szó, 1 fő EFO -al. Ezen belül két változat: csak fotózás TEV.KÖR (80 %-os), vagy fotózás és egyéb (PL design stb, ezeknek nem tudom a költséghányadát). A kérdés: lehetséges-e, és szabályos e, hogy ha alapvetően az EFO val. alkalmi munkákra szerződtetett alkalmazott végez csak munkát, vagy többnyire ő inkább, maga a tulajdonos csak papíron (mivel az lehetséges összes TEV.KÖR a TV szerint nem igényel jogilag semmilyen előírt szakmai képesítést. - Bár fotográfusi és kiadványszekesztési van amúgy) Az EV a feleségem lenne, én pedig az EFO alkalmazott. Más optimális adózási formák? Ha más tevékenységi köröket is beveszünk, mennyire emeli fel a az adózást, és így még mi és mennyi bevételig éri meg? Részletek a vállalkozásról Társasági forma: Egyéni vállalkozó (Mellékállású átalányadózóként tervezve, emellett főállású egy másik munkahelyen alkalmazottként) Főtevékenység: Fotózás (esetleg hasonló tev.kör, mint design, kiadványszerkesztés munkák) Alapítás éve: (majd) Várható éves árbevétel : 3 MFt alatt (első évben várhatóan max) Alkalmazottak száma 1 (EFO) Bejövő számlák (hó/db)?? Kimenő számlák (hó/db)..... havi 1-15 között (??) Működtet pénztárgépet? nem Cégautók száma 0 Bankszámlák száma (db) 1 Végez külkereskedelmet? nem Köszönettel: fotográfus
A (Pest Vármegye Önkormányzata és a szlovákiai Nyitra megye társulása) részére könyvelői-számviteli feladatok ellátása. A budapesti bejegyzésű, teljes mértékben a hazai számviteli szabályok irányadóak rá (gyakorlatilag az egyesületekéhez hasonló). A szervezet az alábbi jogszabály alapján működik, a bejegyző hatóság a Külgazdasági és Külügyminisztérium. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a.tv A beszámolói megtekinthetők az alábbi linken: https://pontibusegtc.eu/index.php/hu/dokumentumok A jelenleg 3 nyertes pályázattal rendelkezik. Egy kb. millió Ft összegű, illetve millió Ft összegű műemlék felújítás és egy 14 millió Ft összegű külülgyminisztériumi támogatás. A havi számlák átlagosan 5-6, amire számítani lehet, de havi 10 számlánál nem várható több. Kimenő számláink nincsenek. 3 fő részmunkaidős és 3 negyedévente esedékes bérjellegű juttatás van, egyik szlovákiai illetőségű, miatta van egy szlovák partnerirodánk is, aki kizárólag a szlovák kollegina bérszámfejtését végzi (mást nem). Jelenleg 4 bankszámlánk van, de ebből 2 most kerül megszüntetésre, mivel egy uniós projektet teljes egészében befejeztünk.
Kedves Zsuzsa! Már ismerjük egymást korábbról, akkor tegeződtünk, engedd meg, hogy most is ebben a formában forduljak Hozzád. Lakáskiadáshoz szeretnék természetes személyként adószámot kiváltani, de a NAV labirintusában eltévedtem. Ebben a kérdésben kérek Tőled segítséget. Előre is köszönöm:
szja bevallást kérném pótlólag elkészíteni (korábbi könyvelő indoklás nélkül elmulasztotta beadni, NAV nemrégivab felszólított). Saját jogon nyugdíjas vagyon. 3 kimenő és 2 bejövő számlám van összesen -ban. Saját autó átalányt tudok elszámolni, tudomásom szerint adófizetési kötelezettségen nem keletkezett.
Előző évi könyvelési hibát helyre hozni (2hónap). Októberben alakult a cég, egy irodabérlés van benne magánszemélytől, illetve 2 havi bevétel. Adóbevallás elmaradt, mérleg hiányzik. 8 napom maradt helyre hozni és várandósan állok ebben a helyzetben mert az előző könyvelő mulasztott. Kérem mielőbbi segítségüket természetesen megfizetem az árát a segítségnek! Köszönöm mielőbbi válaszukat. Köszönöm mielőbb válaszukat.
Kedves Andrea, Segítségét szeretném kérni abban,hogy ha vállalkozást szeretnék indítani, akkor mikre kell figyelnem, és könyvelés szempontjából milyen költségekre, mikor, milyen gyakorisággal kell számítanom.(pl. havi költségek) Jelenleg alkalmazottként dolgozom a Deutsche Telekom TSI Hungary Kft.-nél. A vállalkozást még idén, vagy legkésőbb jövő év első felében szeretném indítani, amit legalábbis kezdetben ráérő időmben csinálnék, alkalmazottként továbbra is 8 órában dolgoznék a DT-nél. A végzett tevékenység felmérő drónpilóta lenne, ami a DT TSI Hungary profiljával nem egyezik. A DT TSI-nek gondolom jeleznem kell majd, ha elkezdek vállalkozni. Mi az, amit továbbra is a DT fizetne, és mi az amit nekem kell? Kérem jelezze, hogy a segítségéért mennyivel tartozom, és hova tudok utalni. Köszönettel,
Sportegyesület. TAO támogatásunkat 30-45 MFt átlagosan, melyhez kötelező könyvvizsgálói jelentést be adnunk. Bejövő számlák: étkezés, terembérlet, utazás, sport eszköz beszerzés, bérek, egyéb versenyeztetéssel összefüggő költségek. Bevétel: TAO, Önkormányzati támogatás, tagdíj, sport szolgáltatás, reklámfelület a szponzorok részére
Havi egy számlát fogok kiállítani egy londoni cégnek külső tanácsadóként, IT telco szolgáltatási terület, 7- eur/hó. Eddig alkalmazottként dolgoztam. Könyvelésre és adótanácsadásra lenne szükségem egy megbízható, referenciákkal rendelkező cégtől, amelyik tudja kezelni az euróban érkező bevételt, emellett tud segíteni az egyéni vállalkozás megkezdésével kapcsolatban, milyen költségeim lesznek (adók, járulékok), mennyi bevételem marad.