Üdvözlöm Cripto területen kereskedéssel kezdtem el foglalkozni. Érdeklődni akarok, hogy hogyan működne az adózás. Amit tudok (javítson ki ha tévedek): - Évente kell adózni - 15%-os az adó Maga a folyamatot viszont nem tudom, mivel új vagyok az ilyen területen, és maga az adózással kapcsolatosan is, vállalkozás is tervben van, viszont az most nem fontos egyenlőre.
online adótanácsadást az alábbi tevékenységek valamelyikéről. Érdekel, hogy fel tudom-e venni az összeset egy vállalkozás alá, vagy érdemes külön-külön. - Dropshipping (Kínából, Magyarország területén történő értékesítés) - Webshop üzemeltetés Mo-n (Kínából, Magyarország területén + saját kézműves termékek egyaránt) -Etsy-n való saját kézműves termékek értékesítése Mo-n /Eu-n belül /akár Eu-n kívül is ha igény van rá -Tartalomgyártó tevékenység (magyar megrendelő esetén, illetve ha európai/amerikai megrendelőnél más-e)
Üdvözlöm! 4 órás részmunkaidős állásom mellett szeretnék vállalkozni. Kozmetikai és masszázs szolgáltatást szeretnék végezni a vendégeim otthonában, tehát nem saját szalonban. Még nincs elindítva a vállalkozás, bejövő számla kb. 0-5 db/hó, kimenő számla kb. 0-40 db/hó, bevétel kb. 0-. Ft/hó Köszönettel:
Kedves Könyvelő cég! Én és a testvérem egy Lions Gate nevű vállalatnak, online munkát végzünk a bevételünket is online formában kapjuk meg. a munka rövid videónézésből és esetleg új munkatársak toborzásából áll. Kérték, hogy mindenki keressen meg egy könyvelőt, hogy tisztában legyen a rá vonatkozó adó szabályokkal. a testvérem és én megváltozott munkaképességűek vagyunk. Szeretnék adótanácsot kérni önöktől és, ha szükséges akkor az adóbevallás elkészítésében is segítségüket szeretném kérni. Köszönöm a választ. Üdvözlettel:
Külföldön élek és dolgozom (Egyesült Királyság, letelepedett státusszal), mint futár vállalkozó. Szerettem volna megoldani, hogy néha hosszabb időre tudjak Magyarországra menni és mellette némi jövedelemre is szert tenni idő közben, ezért jelentkleztem Wolt futárnak, melynek ügyintézését már márciusban elkezdtem, de valójában augusztus 2-a előtt nem is voltam Magyarországon. Viszont elkövettem azt a hibát, hogy kisadózóként jelebnkeztem be még márciusban ráadásul mint fő állású. Nemhogy fő állásban nem csinálom/csináltam, hiszen augusztus 2-a előtt mégcsak nem is jártam Magyarországon, mivel külföldön csinálom ugyanezt a munkát főállásban, (a Wolt alkalmazásom pedig nem is volt aktiválva június 28 előtt, tehát nem is tudtam volna csinálni addig, még ha Magyarországon lettem volna sem). Csak alkalmi jellegű munkának akartam ezt az egészet, így nekem a KATA adózás teljesen értelmetlen, ráadásul a NAV nyilvántartása szerint nekem így március, április, május, június, július és augisztus hónapokra összesen forint tartozásom van. Ezt jeleztem a NAV felé, hogy hibás, mert nem voltam se főállású, de még csak mellékállásban sem csináltam augusztus előtt. Erre azt írták, hogy a 23TE nyomtatvány A02 lapjának 13. pontjában jelezzem, hogy nem vagyok/voltam főállású, hanem másik országban dolgozom/dolgoztam főállásúként. Az adott nyomtatvány adott lapjának adott pontjában teljesen más kérdések vannak..... mezőgazdasági őstermelőkről, falusin szálláshely kiadásról stb. Nem tudok mit tenni, ha a NAV nem informál, ráadásul a NAV weboldali rendszerint "a keresett oldal nem található" üzenetbe torkollanak. Szóval, rendezni szeretném az adómat a NAV felé, de nem olyan hónapokra, amikor nem is csináltam, nem is csinálhattam, és nem mint főállású. Alig, csak alkalmanként csináltam ezt a munkait augusztusban és szeptember első napjaiban. Valójában csak ki akartam próbálni, nameg jó lenne, ha eleve készen állna valami, amit azonnal tudok csinálna ha esetleg haza szeretnék költözni. Decemberben ismét voltam Magyarországon, tisztázni akartam ezt a NAV-nál, már volt foglalt időpontom is december 19-re, erre édesanyám váratlanul meghalt december 18-án és rengeteg egyéb ügy intézése miatt a NAV időpontomat lemondtam. tehát a következő segítségre volna szükségem: - adószámla rendezése - hibás információk javítása a NAV és a webes nyilvántartó felé - adó elengedése olyan hónapokra, amikor nem dolgoztam (csak a webes nyilvántartó szerint volt aktív vállalkozásom, de a VALÓSÁGBAN inaktív voltam) - bevallások (augusztus, szeptember) pótlása - elintézése annak, hogy a jövőben, ha Magyarországon vagyok, ezt a futárkodást tudjam csinálni szabályosan Azt sem bánom, ha nullára jövök ki, de nehogy többet kelljen adót és könyvelői díjat fizetnem, mint amennyit egyáltalán kerestem. Van egy magyar telefonszámom, de nem sikerült vele külföldről telefonálnom. Ráadásul hallás problémám van, így jobban szeretem az írásos email kommunikációt. Amúgy is jobban szeretem ha az információ le van írva elém.
Üdv. Olyan problémàm lenne hogy van egy egyéni vállalkozásom de viszont már másfél éve nem szamlàztam és nem is használtam. Nem voltam tisztában azzal hogy ezt meg kell szüntetni. És nem is fizettem semmiféle adót utána Ezt szeretném rendbe hozni és kifizetni az adósságot Azt szeretném tudni ilyenkor mi ennek az eljárása .. Köszönönettel: István
Adóbevallást kellene elkésziteni termőföld eladásról. Mivel én 87 éves vagyok a mostani adórendeleteket nagyon nehéz értelmezni, ami nekem már nem megy, ezért kérem a segitségüket. Mivel krónikus beteg vagyok és nehezen és keveset tudok járni/hemofiliás/ nem mérgező, ezért nem tudok elmenni Önökhöz. Ha lehet sziveskedjenek eljönni a lakásomra. Összekészitettem a szükséges anyagot a bevalláshoz.
Kézműves termékeket szeretnék áruli online, (pl: etsy, facebok, esetleg egy saját honlap) de kisebb kézműves vásárokra is szívesen járnék. Ehhez keresem a megfelelő adózási formát keresem. A KATA-t ajánlotta minden online cikk, de jó lenne egy olyan forma, amiben beindíthatom az online boltot, és kideríthetem pár hónap alatt, hogy van e kereslet egyáltalán a termékeimre, mielőtt havi fix 50ezer forintot ki kéne adnom adózásra,hiszen nem is biztos hogy lesz bevételem.
Magánszemélyként szeretnék jóga órákat tartani és számos helyen feltétel a “számlaképesség”. Ennek a feltételnek szeretnek megfelelni, arra vagyok kíváncsi, hogy mit kell tennem ahhoz hogy számlát tudjak adni magánszemélyként, mi ennek a folyamata. Még nincsen konkrét munkaajànlat, mert azután szeretnek pályázni hogy teljesíteni tudom a számlaképesség feltételét. Emelett egyébként munkaviszonyban dolgozom, heti 40 órában.
A cég elsősorban utazásközvetítéssel foglalkozna, vagyis meglévő szolgáltatások árbevételéből kap jutalékot 10-30 % mértékben. kérdés hogy ki fizeti ilyenkor az áfát? A fenti jutalékból mint bevétel mennyit számolhatok el? Minden online költség az én oldalamon lenne: shoprenter, doman, tárhely és a marketing kampmányok is. Hogy lehet így is profitábilisra kihozni? Van- rá mód hogy a teljes összeget nálam fizessék a vevők de az áfát a szolgáltató fizesse be az államnak?